התחשק ללילוש שלי וופל פרווה מיד נרתמתי
לערבב בקערה
2 כפות חמאת שקדים, 50 גרם שוקולד 85% מוצקי קקאו לובקה,תמצית וניל,ביצה
לשטח במולטי קייק בתבנית הוופל,5 דקות הכנה.
דל פחמימה
תחתית:
לערבב בקערה
50 גרם קמח שקדים,50 גרם קוקוס טחון
20 גרם שוקולד 85% מוצקי קקאו להמעס במיקרו לערבב ולשטח בתחתית הכוסות.
מלית:
250 גרם ריקוטה 5%,כפית תמצית וניל טהור,15 טיפות סוכרלוז נוזלי
לערבב ולשטח על התחתית.
שכבה עליונה
להמיס 20 גרם שוקולד 85% מוצקי קקאו עם כפית שמן קוקוס
לפזר מעל מלית הגבינה.
לערבב בקערה:
100 גרם קמח שקדים,
5 כפות שמן קוקוס , כף חמאת בוטנים
3 כפות אבקת סוויטאנגו
ליצור בצק לשטח 3/4 ממנו בתבנית מלבנית את ה1/4 הנותר לאפות -לאחר האפיה לפורר אותו
מלית:
100 גרם שוקולד מריר 85% מוצקי קקאו
מומס 40 שניות במיקרו עם 150 מ"ל קרם קוקוס
ביצה
2 כפות אבקת סוויטאנגו
לערבב הכל ביחד ולשטח על הבצק.
מעל לפזר את הפירורי בצק
לאפות בחום 180 מעלות כ15-20 דקות
כ50 גרם פחמימה לכל העוגה.
בתיאבון.
לערבב בקערה
100 גרם חמאה
60 גרם שוקולד 85% לובקה,
להמיס במיקרו כ50 שניות
לשפוך את העיסה לקערה להוסיף
100 גרם קמח שקדים
3 כפות סוויטאנגו
,גרידת קליפת תפוז
לשטח בתבניות סיליקון קטנות או מנג'טים קטנים
(עוגיות פריכות מאד).
לאפות בתנור 170 מעלות כ20 דקות
לאחסן בכלי סגור..
להמיס במיקרו כ40 שניות 200 גרם שוקולד 85% מוצקי קקאו עם 125 מ"ל שמנת מתוקה להעביר לקערה להוסיף 100 גרם קוקוס,100 גרם קמח שקדים 15 טיפות סוכרלוז לערבב הכל יחד ליצור כדורים קטנים ולעטוף בקוקוס.
לערבב בקערה
כוס וחצי אוניברסלית קמח שקדים,100 גרם חמאה מומסת,15 טיפות סוכרלוז נוזלי
קליפת תפוז מגורדת לשטח על נייר אפיה בתבנית מרובעת..
מילוי:
100 גרם קוקוס,50 גרם שבבי לובקה
100 גרם אגוזים שבורים,250 מל שמנת 38%
10 טיפות סוכרלוז
לשטח מעל,לאפות בתנור חום 170 מעלות כ25 דקות עד להשחמה.
בסיס:
100 גרם שוקולד 85% מוצקי קקאו,
100 גרם חמאה מומסים יחד במיקרו כ40 שניות להעביר לקערה,
להוסיף 3 ביצים,
5 כפות קמח שקדים,
3 כפות אבקת סוויטאנגו
לשטח בתבנית עגולה קוטר 24 ולאפות בחום 170 מעלות כ25 דקות.
מילוי
להקציף 250 מ"ל שמנת מתוקה טרה 38% עד למרקם סמיך להוסיף כ2 כפות סוויטאנגו טחון
לשטח על העוגה האפויה לאחר שהתקררה ולהכניס למקרר
פטנט ליציבות -להוסיף 2 כפיות גלטין מומס לעיסה
גנאש:
להמיס במיקרו כ30 שניות 100 גרם שוקולד 85% מוצקי קקאו לובקה עם 100 מ״ל שמנת טרה 38% לערבב טוב ולשטח על הקצפת
לקרר לילה במקרר.
https://www.facebook.com/groups/1034323449941013/
”בכליה הכל בסדר אבל יש לך גידול בלבלב”שאלתי "את יכולה לשלול סרטן?" והיא ענתה "לא"! השמיים נפלו. הרגשתי את הקרקע נשמטת מתחת לרגליי. הוציאו לי את הגידול, את הלבלב ואת הטחול. הניתוח נחשב לניתוח קשה וההחלמה ממנו הייתה לא פשוטה0;">הסיפור שלי התחיל לפני שנתיים, בראש השנה. בשל כאבים בגב ביקשתי הפניה מהרופא לאולטרסאונד בטן. באותה נקודת זמן חשבתי שיש לי אבן בכליה, לצערי זה לא היה זה. אף אחד לא הכין אותי לבאות. הגעתי למכון, הטכנאית שבדקה אותי המשיכה לעבור עוד ועוד עם המכשיר באזור הריאות ואז תהיתי ואמרתי לה ש”הכאבים הם בגב באזור הכליה לא במקום שבו את בודקת”. בשיא הנונשלנטיות היא שלפה “בכליה הכול בסדר, אבל יש לך גידול בלבלב”
שאלתי “את יכולה לשלול סרטן?” והיא ענתה “לא”! השמיים נפלו. הרגשתי את הקרקע נשמטת מתחת לרגליי. ארבעת ימי ראש השנה היו קשים מנשוא ומיד בתום החג הלכתי לעשות בדיקת CT על מנת לבדוק את הממצא. הבדיקה הבהירה על פי המפענחת כי מדובר בסרטן בלבלב, ושהסיכוי לגידול בלבלב שאינו סרטני שואף לאפס. תוך מספר ימים, חברה טובה שהיא רופאה בעצמה הפנתה אותי לרופא הנחשב הטוב בתחומו בהדסה עין כרם, והגענו אליו. שאלתי אותו “האם נעשה ביופסיה?” והוא ענה “אין זמן, יש מחר מקום האם תרצי לבצע את הניתוח?” ישבתי מולו ללא מילים ולבסוף אמרתי “כן, אעשה”.>למחרת נותחתי. הוציאו לי את הגידול, את הלבלב ואת הטחול. הניתוח נחשב לניתוח קשה וההחלמה ממנו הייתה לא פשוטה. מה גם שאף אחד לא הכין אותי ולא הסביר לי כי ללא לבלב אין ייצור אינסולין וללא טחול יש פגיעה קשה במערכת החיסונית. נאמר לי רק שההחלמה מהניתוח היא ארוכה. בשל היעדר מערכת חיסונית הנטייה לחלות היא גבוהה ובעקבות כך חליתי בדלקת ריאות והייתי תשושה לזמן ארוך. בדיעבד, אני יודעת שסבלתי מתופעות של הסוכרת כמו היפוגליקמיה או היפרגליקמיה. פשוט לא ידעתי זאת באותה נקודת זמן.
במהלך חצי השנה לאחר הניתוח הייתי בבדיקות מעקב – בנוגע לכולסטרול, לשומנים בדם וכו’. שמתי לב שכל פעם אחרי צום רמות הסוכר שלי עלו. שאלתי לדעתו של הרופא על כך מאחר ואף פעם לא סבלתי מסוכר גבוה. איך זה שהן רק הולכות ועולות? הרופא אמר לי “אני לא יודע לומר אם זה טייפ 1 או טייפ 2 אבל רצוי שתלכי למכון סוכרת בזמנך הפנוי על מנת שיבחנו את המצב”.
כך קבעתי לי תור והלכתי למכון הסוכרת, משם יצאתי עם חבילת “מתנות”. מד סוכר וסטיקים צבעוניים. האחות שם עדכנה אותי שמן הסתם מהרופאה אקבל מרשם לאינסולין – קצר וארוך. כמו כן קיבלתי תפריט מותאם מדיאטנית. כמובן שיצאתי די המומה מהחדשות אבל התמדתי מאד עם התפריט שקיבלתי. לאחר כמה ימים, אחרי שראיתי שהסוכר פשוט לא יורד,התחלתי לחשוב לעצמי שמאחר וקיבלתי מד סוכר אני יכולה לבדוק מה משפיע עלי יותר ומה פחות והתחלתי למדוד סוכר לאחר כל דבר שאכלתי. כך הפסקתי עם מאכלים מסוימים.:0;">בתפריט שנתנה לי הדיאטנית היו דברים כמו אורז ולחם וכאשר מדדתי אחרי האכילה וגם במרחק של כמה שעות ממנה הבנתי פשוט מה מעלה לי את רמות הסוכר ומה לא. התחלתי לחקור באינטרנט, בעיקר באתרים מחו”ל שדיברו על תזונה דלה בפחמימות, וכך גיליתי שזו גם הדרך שאני רוצה ללכת בה. ראיתי שם מתכונים שעשו בהם שימוש ברכיבים כמו קמח שקדים או קוקוס, ובממתיקים כמו אגבה ומייפל. הלכתי לחנות טבע ועשיתי קנייה. הכול התחיל “מהתשוקה” למתוקים וכך נכנסתי למטבח והתחלתי ליצור ”מתוקים” מכל הסוגים האפשריים, ולא רק מתוקים אלא פתרונות לתחליפים כגון לחם ועוד.
משיחה עם חבר קרוב הגעתי למסקנה שהבעיה העיקרית של “דלי הפחמימה” זה חוסר הגיוון ומאחר ולי היה את הכישרון למצוא פיתרונות החלטתי להביא מניסיוני לכולם. כך פתחתי את עמוד הפייסבוק שלי. תוך יומיים הצטרפו כ-250 חברים. היום כבר יש לי למעלה מ-3,400. אני מאמינה שכל מה שעברתי לא קרה סתם, זו שליחות עבורי.
ביום יום שלי אני עובדת בנק אבל במהות של חיי תפקידי להוביל ולעזור לכל מי שצריך על מנת להתגבר על המחלה הזו בעזרת תזונה נכונה המותאמת עבורנו אני מעלה תמונות של הצלחות שלי באופן קבוע על מנת להראות את דרכי בצורה מוחשית ואני משוחחת עם אנשים רבים ועם אימהות לילדים ועוזרת להם להתמודד. אפילו השתתפתי בסדנה המיועדת לסוכרתיים סוג 1 במרכז DMC לטיפול בסוכרת בכדי לספר את סיפורי ולסייע לסוכרתיים אחרים. הגישה שלי אומרת שצריך להיות אופטימיים, לחשוב חיובי בכל סיטואציה בחיים.
יתכן שבמחשבה הראשונה זה לא פשוט להתמודד ולהימנע מכול המאכלים שאהבנו, אבל היום אני יודעת שלכל דבר יש תחליף,כל מה שצריך זוהי נחישות ויצירתיות.
הכותבת היא גולדי אלישר, בעלת קבוצת הפייסבוק “הכל זהב – מתכונים של גולדי לסוכרתיים”
לערבב בקערה
4 כפות טחינה גולמית,כף חמאת שקדים
2 ביצים, 15 טיפות סוכרלוז נוזלי
כפית תמצית וניל טהורה, שבבי שוקולד לובקה 85% מוצקי קקאו
לערבב הכל ולשטח במולטי קייק בתבנית הוופל,יצאו 4 רבעים.
